OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Vedľajšie questy

Pri ohnisku na skúšku (By a Campfire on the trial)
Po splnení predošlej úlohy od Sunny Smilesovej („Naspäť v sedle“) ste mohli prijať túto úlohu. Máte jej doniesť Xanderský koreň a kvetinu Broc. Poradí, že kvety by mohli byť na Goodspringskom cintoríne a koreň pri starej škole.
Škola je v juhozápadnej časti Goodsprings, povyše Viktorovho domu. Na dvore školy sú tri obrie modlivky, no tie nie sú problém. Xanderské korene rastú vonku pri budove, konkrétne pri pni stromu, ktorý prerazil plot. Tam pod pňom sú tri korene, nie je ich dobre vidieť, pokiaľ nie ste tesne pri nich.
Do školy vás to neposiela, ale môžete ju preskúmať, keď ste už tu. Je to len jedna hala v ktorej je pár modliviek. V rohu naľavo v dvoch policiach a krabiciach je na zemi časopis „Salesman Weekly“. Medzi prevrátenými lavicami je na zemi časopis „Lad's Life“. Vzadu je pri počítači časopis „Programmer's Digest“. Pri počítači a v bočnom sklade na poličkách je pár krabičiek so spinkami. Môžete tiež otvoriť trezor, ktorý spomínala Sunny Smilesová. Buď vypáčte trezor, alebo hacknite počítač, čím trezor odomknete. Najlepšie je spraviť obe aby ste mali skúsenosti.
Cintorín je severne na kopci nad mestom. Na cintoríne sú štyri moskity. Kvet Broc je pri kaktuse, kúsok od hrobu. Pri hrobe je aj pár osobitých cigaretových ohorkov (Distinctive cigarette butt), ktoré naznačujú jedného z ľudí, čo vás napadli a chceli zabiť. Na hrobe pod vodnou nádržou je položená Soška – Goodsprings (zberateľský predmet). Ak ste si kúpili lopatu, tak môžete prehľadať aj päť čerstvých hrobov a nájsť pár drobností.
Keď máte kvet aj korene, tak sa vráťte k ohnisku za Sunny Smilesovou. Skontroluje, čo ste doniesli, povie, aby ste sa pokúsili vyrobiť liečivý prach. Použite ohnisko a vyskúšajte si varenie – zo začiatku máte teda predmety len na liečivý prach, tak ho vytvorte. Sunny Smilesová je spokojná a podotkne, aby ste sa v salóne zastavili za výčaparkou Trudy.
Skočte teda ešte v rámci tejto úlohy do salónu a pohovorte si s Trudy

Pokazené rádio (Radio Broke up)
Pohovorte si s Trudy, výčaparkou v Goodsprings v salóne a podotkne, že sa jej poškodilo rádio. Ponúknite sa, že sa na to pozriete. Rádio je za pultom, pri pokladni. Ak máte Opravu cez 20, tak ho opravíte. Len to oznámte Trudy a dá vám za odmenu 50 zátok. Ak máte Obchod cez 20, tak môžete získať ďalších 25 zátok

Stratené dievča (Lost Daugher)
Pri ohnisku pod Goodspringskými prameňmi sa zdržiava Barton Thorn. Oslovte ho a hneď prosí o pomoc. Vraj jeho dievčatko uviazlo na kopci a ohrozujú ho gekoni. Vybehnite teda k zničenej vysielacej veži nad ohniskom, kde táborí Sunny Smilesová a za vežou sa dajte doprava, hore do kopca. Cestou hore narazíte na zopár gekonov, ktorých sa zbavte. Hore na kopci napravo je malé táborisko, kde si dajte pozor na medvedie pasce rozmiestnené po zemi. Je tu krabica s ľahkým brnením, stolík s fotoaparátom, pri stolíku krabica s pár nábojmi a oproti stolu na skale chladnička s nejakým jedlom. Keď to tu vyrabujete a nenájdete žiadne dievča, vydajte sa naspäť. Cestou dolu z kopca narazíte na Thorna. Prizná, že vás oklamal, aby ste sa postarali o gekonov. Teraz, keď je cesta voľná, on si ide zobrať veci z tábora a keďže vás už nepotrebuje, tak sa rozhodne že vás zabije ale po pár výstreloch dostane strach a utečie

Prestrelka Mesta Duchov (Ghost Town Gunfight)
Po splnení úlohy pre Sunny Smilesovú vstúpte do Goodspringského salónu a uvidíte hádku medzi výčaparkou Trudy a väzňom Joe Cobbom. Keď Joe odíde, spýtajte sa na to výčaparky Trudy. Povie vám, že sa pred pár dňami v meste ukázal dajaký obchodník Ringo, ktorý tvrdil, že nemá ani na chleba a potrebuje prístrešok a tak mu poskytli úkryt. Spýtajte sa, kde je a rovno vám povie, že sa ukrýva v starej čerpacej stanici. Trudy nemá veľmi riešenie a viac - menej čaká, že sa to vyrieši samo.
Skočte do čerpacej stanice a vnútri nájdete Ringa. Ponúknite mu pomoc proti Cobbovi. Je rád, ale hoci si na Cobba trúfa, vie že neprijde sám a neverí, že na to budete stačiť sami dvaja. Navrhne presvedčiť ľudí z mesta, aby pomohli, najmä Sunny Smilesovú, spravil na ňu dojem. Skočte do salónu a povedzte o tom Sunny Smilesovej. Tá bez problémov súhlasí. Navrhne ešte, že by pomôcť mohli aj ostatní a podotkne aj ako ich presvedčiť. Ak máte rečníctvo alebo plíženie cez 25, tak presvedčíte výčaparku Trudy, nech sa k vám pridá. Ak máte Výbušniny cez 25, tak presvedčíte Petea, majstra dynamitu, aby vám poskytol svoj dynamit. Ak máte Obchodovanie cez 25, tak presvedčíte Cheta, aby vám ušil kožené brnenie. Doktora Mitchella nemusíte presviedčať ničím, len mu povedzte, o čo ide a podporí vás Stimpakmi.
Keď ste pripravený, tak sa vráťte za Ringom a povedzte, že môžete vyraziť. Vybehnite s Ringom von a bežte k salónu. Z cesty sa vyrútia šiesti nepriatelia vrátane Joea Cobba, tak ich s podporou ostatných odohnajte.
Keď odijdú, tak vám Ringo poďakuje a dá vám 100 viečok a povie, že už nepotrebuje prístrešie a odovzdá vám jeho čerpaciu stanicu (všetky jeho veci okrem tých ktoré si vezme patria vám)

Bojoval som so zákonom (I Fought the Law)
Túto úlohu môžete prijať od Eddieho, ktorý sa nachádza v Nápravnom ústave RNK (východne od Goodsprings). V nápravnom ústave bola pred nedávnom vzbura, väzňom sa podarilo ukriť dynamit ktorým odpalovali skaly pre cesty a kolajnice, tak ho večer použili k úteku z väzenia, ktoré sa ale zvrtlo k boju a väzni boli počtovo v presile a keď zabili veľký počet stráží, ostatný vojaci RNK sa rozhodli ustúpiť a utiekli. Na čele tejto vzbury bol nejaký väzeň zvaný Cooke, ktorý, podľa Eddieho, počas vzburi utiekol. Ak sa tam chcete dostať, tak cestou popri diaľnici choďte východne pod Goodsprings a dostanete sa k väznici. Dawesa strážiaceho dvere neoklamete ani prestrojením, pozná všetkých väzňov, tak mu buď zaplaťe 100 zátok ako poistné, ukradnite mu kľúč, alebo vypáčte zámku, aby ste sa dostali dnu. Prejdite vstupnou budovou na dvor a tam choďte do administratívnej budovy naľavo. Na poschodí je väzeň Eddie.

Eddie hovoríl, že od vzubri ide všetko dobre, väzni majú kde bývať, majú prísun jedla aj zbraní, jedine má problémy s chlapom menom Chavez. Ten s pár chlapmi sa od neho oddelili a prepadávajú pocestné karavány na vlastnú päsť a lup si nechávajú pre seba. Eddie chce, aby aj on mal podiel na koristi. Stačí mu zbaviť sa Chaveza, jeho muži už nebudú predstavovať problém. Posledne Chavezovu bandu videl južne od väznice. Momentálne je za kopcom pri železničnej trati, kde si spravil aj ostatnými chlapmi tábor, pri prevrátenom vozni. Keď oslovíte Chaveza, hneď pýta zátky. Povedzte mu, že vás posiela Eddie. Môžete ho proste napadnúť a zabiť, alebo ho s rečníctvom (30) presvedčte, aby prestal dráždiť Eddieho a aby sa stratil. Ak ho prehovoríte, vystraší sa a aj s chlapmi odijde. Vráťte sa oznámiť Eddiemu, že je to vybavené. Získate trochu jeho uznania, ale nič veľké.

Eddie má ďalšiu vec. Objavil sa nejaký obchodník, v blízkosti Nápravného ústavu, ale je trochu zvláštny a je to potreba preveriť. Keď sa opýtate Eddieho, prečo je zvláštny, povie, že takmer každý sa snaží nedržať sa tohto územia a obkľukou ho obchádza, ale toho obchodníka vidí už tretí deň pri budove Jean Sky Diving. Zájdite do Jean Sky Diving a pred chatou postáva obchodník. Oslovte ho a ak máte inteligenciu na 6, alebo rečníctvo na 30, tak ho prekuknete, že nie je obchodník a on sa prizná, že je lovec odmien a že len chcel dostať zopár väzňov. Môžete mu povedať, nech to vzdá, že ste ho prekukli a že sa to už iste podarilo aj ostatným a on súhlasí. S rečníctvom (30) ho presvedčíte, že nemá zmysel zabíjať väzňov. Ak ho presvedčíte, aby dal pokoj, súhlasí a prehlási že prestane s lovením na väzňov. Vráťte sa za Eddiem. Získate opäť trochu jeho uznania.

Posledné, čo Eddie chce, je, aby ste zistili či sily RNK neplánujú nejakú akciu, pretože sú podozrivo ticho. Máte to preskúmať v neďalekom meste Primm. Vydajte sa tam. Pri vstupe na západnej strane vás zastaví vojak RNK a varuje vás o dianí. Velenie nad RNK má poručík Hayes. Ten je vo svojom stane. Nič vám o plánoch nechce povedať, no môžete mu ukradnúť rozkazy a tak zistiť, či niečo plánujú. Ak nechcete kradnúť, tak choďte do mesta a v kasíne Vicky a Vance si pohovorte s Johnsonom Nashom. Môžete ho podplatiť 100 viečkami, alebo ho presvedčiť rečníctvom (30), či obchodom (30) aby vám povedal o plánoch armády.
Teraz sa máte rozhodnúť, čo spravíte. Môžete držať pri Eddiem, alebo môžete ponúknuť pomoc armáde.

Prvá možnosť (Eddie): Ak sa rozhodnete držať s Eddiem, oznámte mu, čo ste zistili. Za odmenu dostanete 100 zátok, Buffout, Mentats a Psycho. Keď mu to oznámite, tak práve v tej chvíli napadnú jednotky RNK väznicu. Eddie vám povie, že keďže k nemu nepatríte, nemusíte tu zostávať a pomáhať mu, no cestou von kľudne zabite kohokoľvek z armády. To je už na vás. Môžete zostať a chrániť Eddieho. Ak ho aj zachránite, viac úloh, či odmien pre vás nemá, takže je to len na vás

Druhá možnosť (RNK): Choďte znova za poručíkom Hayesom. Povedzte mu, že viete o pripravovanom útoku a že chcete pomôcť. Aj keď sa mu nepáči, že ste sa dozvedeli o tajnej operácii, súhlasí a dá vám polohu seržanta Leea, ktorý prevedie útok. Ten je na kopci južne pod väznicou. Oslovte ho a povie, že práve sa začína chystať. Keď ukončíte rozhovor, odpáli na pár miestach plot a cez diery vbehne do väznice. Môžete mu pomôcť, ale mal by to zvládnuť. Jeho cieľom je administratívna budova, kde pobije všetkých odporcov. Tým je úloha splnená. Potom len oslovte seržanta Leea, ktorý sa tu usadí a z väzenia spraví tábor, vytvorí barikády, vyčistí administratívnu budovu a sprovozní ochranu a striedanie hliadky. Tiež môžete využívať tento tábor

Môj druh mesta (My Kind of Town)
Zájdite do kasína Vikki and Vance a tam vás privíta Johnson Nash. Povie vám o súčasnej situácii, že v meste sú neznámy výtržníci a ľudia sa tu zabarikádovali a musia sa schovávať tu v kasíne. Taktiež šerif je nezvestný a jeho zástupcu Beaglea výtržníci odvliekli do hotela Bison Steve oproti. Zájdite do hotela. Ten má tri podlažia, ktoré môžete všetky preskúmať, no pre vás je v rámci tejto úlohy podstatné len prízemie. Napravo si môžete otvoriť dvere (vypáčiť, alebo hacknúť počítačom), za ktorými je údržbársky kľúč. Cesta vedie priamo do haly, kde je vodca výtržníkov. V hale s výťahom si môžete otvoriť údržbárskym kľúčom údržbársku chodbu a ňou sa dostanete do kuchyne a nemusíte vstupovať rovno do haly. V kuchyni sedí na zemi tiež zviazaný Beagle.
Rozviažte ho, pustite a vonku sa ho spýtajte, čo vie. Keď ho oslobodíte, povie, že odchádza, je neozbrojený a keď mu ponúknete vašu zbraň na požičanie, tak povie že vraj by vám aj tak len zavadzal - je to padavka a že zástupca šerifa. Môžete ho presvedčiť, aby vám v hoteli pomohol (rečníctvo 25), ale nie je to nevyhnutné (no ak chcete, môžete ho použiť na prieskum horných podlaží). Či už utečie von, sám, alebo vyjde s vami, napokon sa vráti do kasína Vikki a Vance.

Beagle sa vás spýta, či by ste nepomohli vniesť do Primmu trochu poriadku, po výtržníkoch nieje žiadneho šerifa a on je len zástupca, so šerifovaním nemá veľa skúseností, po dlhom konštatovaní vydedukuje, že najlepšie bude prinesením nového šerifa. Spomenie, že nejaký bývalý šerif menom Meyers skončil v base RNK za to že nechcel do mesta vpustiť vojakov. Ako druhú možnosť vidí osloviť priamo RNK, aby vzali mesto pod svoju právomoc a zaistili mu tak ochranu. Môžete si pohovoriť o ochrane mesta aj s Nashom, no ten spomenie len tieto dve možnosti, ale tretia napadne vás pri rozhovore s ním a spýtajte sa, či by nemohol byť šerifom robot Primm Slim. Povie, že prečo nie, pokiaľ viete ako ho preprogramovať.
Takže sa rozhodnite, koho chcete za šerifa.

Prvá možnosť je Meyers. Je síce fakt, že skončil v base, ale zas na niečo také sú ľudia zvyknutí. Meyers je v Nápravnom Zariadení RNK (východne od Goodsprings), v prvej, vstupnej budove. Ak ste tam ešte neboli, tak si pozrite úlohu „Bojoval som so zákonom“ pre viac informácií. Povedzte mu, že máte pre neho opäť prácu šerifa. Je ochotný sa jej ujať, no pre vlastné bezpečia, aby sa situácia nezopakovala, chce právnosť od RNK, keďže je v podstate stále väzeň. Povedzte, že ju zoženiete a on odíde z väznice. Môžete ho nájsť v Primme, za kasínom. Odtiaľ vás odporučí do Mohavského stanoviska. To je južne od Primmu, stačí sa držať cesty. Tam oslovte v budove majora Knighta a môžete ho presvedčiť (rečníctvo 30), aby dal Meyersovi právnosť, alebo ho môžete vyplatiť 200 viečkami. Zájdite za Meyersom do Primmu a oznámte mu, že má právnosť a úloha je splnená. Meyers sa usídli v kancelárii šerifa. Ľudia ho síce považujú za trochu tvrdého, ale sú radi, že sú opäť v bezpečí. Berie ho aj Beagle, hoci už nie je zástupca, pretože Meyers odhalil jeho nízke narábanie so zbraňami. Nash je s ním spokojný pretože s ním nemá už žiadne potyčky ako s bývalím šerifom a vďaka tomu, že je tu opäť kľud, je ochotný poskytnúť zľavy na nákupy.

Druhá možnosť je dostať do mesta vojakov. Zájdite na západnú stranu mesta a pohovorte si s poručíkom Hayesom. Povie vám, že rád by podporil mesto, ktoré by malo pre RNK strategickú výhodu, ale potrebuje viac mužov. Máte to skúsiť v Mohavskom stanovisku u Majora Knighta. Máte stanovisko zobrazené na mape, je južne od Primmu, stačí sa držať cesty. V budove oslovte majora Knighta a spýtajte sa ho na dodatočné jednotky pre Primm. Odmieta, pretože na vlastnom stanovisku nemá dostatok chlapov no môžete ho presvedčiť, že by bolo pre RNK výhodné ovládať obchodnú cestu (Obchod 20). Ak ho presvedčíte, vráťte sa za poručíkom Hayesom a povedzte mu o podpore. Už dostal vysielanie cez rádio, o nej vie a ak chcete, pošle seržanta McGeea do mesta, aby pôsobil ako šerif a vojaci ako jeho zástupcovia. Úloha je splnená. Mesto síce dostane ochranu, no musí sa stať súčasťou republiky, ľudia sa musia registrovať a platiť dane. Z čoho ľudia nebudú najnadšenejší, ale berú, že majú ochranu. Nash bude mať väčšie zásoby na predaj, ale kvôli daniam aj drahšie. A Beagle je namrzený, lebo už nie je zástupca, z dôvodu že nemá vojenský výcvik.

Tretia možnosť je spraviť šerifa z robota Primm Slima, ktorý momentálne pracuje v kasíne Vikki a Vance. Môžete ho preprogramovať, ak máte súčiastky (3 fúzne batérie a 4 vodiče /conductor/), alebo vďaka svojim schopnostiam (Veda 30). Jedine pri tejto voľbe zostane Beagle zástupcom, čiže proti Primm Slimovi ako jedinému nič nemá. Johnson Nash ho len okomentuje že šerifovanie vidí skôr logicky a za vaše technické skúsenosti a samozrejme za snahu vám poskytne viac elektrických súčiastok a materiálu. Keď je šerif zabezpečený, ľudia sa rozídu z zabarikadovaného kasína Vikki a Vance opäť do mesta a svojich domovov a úloha je splnená.

Dezertér RNK (Deserter from NCR)
Keď splníte úlohu „My Kind of Town“, keď sa po pár dňoch hrania vrátite do Vikki and Vance kasína, objavíte tam zopár dezertérov ktorý sa tu schovávajú, no k rozhvoru sa uchýli len Layla. Môžete ju presvedčiť (Rečníctvo 30), že do mesta sa vrátil zákon a že by mala radšej ísť preč a ona aj s ostatnými sa o tom poradia a odijdú. Ak nepoukážete na to, že je dezertérom, tak od vás bude požadovať 100 viečok za odchod. Ak poviete, že nemáte peniaze, dá vám šancu a zníži to na 50. Keď sa ich zbavíte, tak o pár ďalších hracích dní sa kasíno opäť otvorí a hrá sa v ňom na automatoch a pri stoloch Black Jack a Ruleta

Nájdeš to vo svojom srdci? (Can you find it in your heart?)
Keď sa popýtate v Mohavskom stanovisku na prácu, tak vás major Knight odporučí za rangerom Jacksonom. Ponúknite mu pomoc a má pre vás niečo. Ich prácou je dozerať hlavne na bezpečie karaván a na ceste sa objavili nejakí škodcovia. Vydajte sa na križovatku pod Odpočívadlom na ceste do Niptonu. V diaľničnom prejazde pod zničeným mostom je okolo sedem obrích mravcov. Môžete začať útočiť zhora a pomôcť si tak, než sa dostanú k vám. Zabite ich a vráťte sa do Mohavského stanoviska, kde oznámte vojakovi Jacksonovi splnenie úlohy. Úloha tým končí. Nezabudnite sa spýtať na odmenu, ktorú spomínal. Dostanete AC14, muníciu (prieraznú 5.56mm), 2 karavánske obedáre, 2 sady na opravu zbraní a 100 zátok

Nespúšťaj oči z koristi (Keep your eyes on the prize)
Na streche barákov v Mohavskom stanovisku je sniperka Ghost. Povie vám, že má obavu o Nipton. Vidieť odtiaľ dym a dlho sa nik z mesta neukázal. Chce len, aby sa overilo, čo sa tam stalo. Keď sa dostanete k mestu, uvidíte, že je vyplenené. Tiež si pre bližšie informácie pohovorte v obchode s Boxcarsom, ktorý vám popíše presne, čo sa tu stalo. S týmito informáciami sa vráťte za Ghost 

Studené, studené srdce (Cold, Cold Heart)
Keď vstúpite do Niptonu, môžete vidieť skupinu Légie ako sa chystajú práve odíjsť z mesta, neskôr vyjde z budovy nejaký legionár s líščím chvostom na hlave menom Vulpes Inculta. Osloví vás a povie, že chce, aby ste šírili správu o lekcii, ktorú uštedrili tomuto mestu. Mesto vraj bolo plné skazy a korupcie, tak ho vyplenili. Zájdite do Mohavského stanoviska a vpredu pri sochách a vrakoch áut je seržant Kilborn, je potreba proste povedať Kilbornovi, čo sa tam stalo, čím ukončíte úlohu
 

Obutý (Booted)
V obchode sa skrýva druhý preživší v Niptone, Boxcars. Povie vám, čo sa tu stalo a spomenie, že najskôr pustili deti a nevinných, potom pre zločincov a hriešnikov zaviedli lotériu, ten, čo vyhral prvé miesto v lotérii bol pustený na slobodu, on vyhral druhé, bol by pustený na slobodu len musel zabiť hociktorého zločinca z Niptonu ale on to odmietol tak mu s kladivom zranili nohu, tí čo vyhrali tretie, štvrté a piate miesto v lotérii, boli vzatí do otroctva a ostatný boli zabitý. Povedzte mu, že tretieho, štvrtého a piateho zachránite. Jemu je to síce už jedno, ale vy tým získate túto úlohu. Stačí sa držať cesty z mesta na východ a za mostom zahnúť na sever a poniže cesty je tábor. V tábore držia zviazaných dvoch väzňov a jednu prostitutku.
Ak ich chcete zachrániť, máte päť možností. Prvá je zrejmá, nabehnúť tam a zabiť legionárov. Druhá možnosť je zabiť ich tajne, ukrytí v plížení a zbraňou s tlmičom. Potom môžete väzňov rozviazať. Tretia možnosť je preplížiť sa k väzňom a rozviazať ich vo chvíli, keď sa stráže nepozerajú a rýchlo utiecť. Štvrtá možnosť je podobná ako tretia, príjsť tam v uniforme Légie a len si vystriehnite chvíľu, aby vás nevideli, keď rozväzujete väzňov. Piata možnosť je prilákať sem nejaké dravce, ktoré legionárov napadnú a buď ich zabijú, alebo ich aspoň odlákajú, aby ste mohli väzňov rozviazať.
Keď sa dostanete ďaľej, väzni vás prestanú nasledovať a vydajú sa späť do Niptonu, do obchodu kde je Boxcars. Spravia si tam tábor a barikády okolo mesta

Tomáš a Jacklyn (Tomas & Jacklyn)
Na kopci pod Niptonom je prestrelka muža a ženy.
Ak vyhrá Tomáš, tak vás osloví a sťažuje sa, že ho napadla. Vraj chcela jeho šťastný prívesok. Zistíte, že je zo siedmich Hviezdnych zátok z Večernej Sarsaparilly. Môžete ho rečníctvom (50) presvedčiť, aby vám dal ten prívesok, pretože neprináša šťastie a dá vám ho (7 hviezdnych zátok). 2 hviezdne zátky má u seba aj Jacklyn. Môžete si tiež prečítať jeho denník, ak mu ho ukradnete a zistíte, že nevedel, čo sú tie zátky zač, ale veril, že nosia šťastie, keďže mu do cesty priviedli spoločníčku Jacklyn.
Ak vyhrá Jacklyn, tak vás osloví a sťažuje sa, že ju „ten chlap“ z ničoho nič napadol. Môžete sa spýtať, čo mu vzala, lebo sa po prestrelke zohýbala k jeho telu. Vraj niečo, čo jej ukradol. Ak máte inteligenciu 7, prekuknete jej klamstvo a napadne vás. Ak poviete, že máte tiež pár hviezdnych zátok, alebo ak poviete, že chcete tie jej, tak vás napadne. Ak len ukončíte rozhovor, vydá sa preč. Zjavne je ona tá zlá a chcela mu ukradnúť jeho viečka

Poď si so mnou zalietať (Come fly with me)
Manny Vargas žiada od obyvateľov Novacu pomoc. Mesto potrebuje nejaké zdroje. Tie doteraz čerpali z REPCONNu, no kto sa tam teraz vidá, už ho nikdy nikto neuvidí. Manny tvrdí, že ak chce mesto prežiť, musí sa to preveriť, tak mu povedzte že sa o to postaráte. Dá sa na to spýtať aj No-Bark-Noonana, ten to okomentuje že naposledy keď sa tam bol pozrieť uvidel tam duchov, ale potom už začne tárať, že sú to duchovia komunistov ktorý chcú použiť rakety a vyletieť na mesiac ktorý prefarbia na červeno a namaľujú tam Leninov portrét.

REPCONN je západne od mesta, stačí sa držať cesty.

Zájdite do REPCONN Test Site. Pred budovou a aj v nej na prízemí a prvom poschodí sú divokí ghúlovia. Len čo vojdete do budovy, pokračujte hore schodmi do východnej časti budovy. Zájdite tam, cestou pozor na divokých ghúlov. Je tam veľká hala, v ktorej vyjdite po kovových schodoch hore k zamknutým dverám. Použite interkom a chlap ktorý vraví, že sa volá Chris Haversam, vás postí dnu. Je to človek ktorý vraví, že je ghúl a pošle vás za jeho priateľom Jasonom Brightom. Povie vám, že sa chystá na Veľkú Cestu, mal víziu, že je preč z pustín a je v zasnúbenej Vzdialenej Zemi. Prípravy už boli takmer hotové, keď sa objavili "démoni". To ho teraz blokuje, "démoni" sú v suteréne a bol by rád, keby sa ich zbavii. Tiež podotkne, že divokých ghúlov drží zavretých a chce ich vziať zo sebou, hoci prišli o rozum a že ich nepúšťa von a zrejme ich vypustili "démoni", preto útočili na mesto Novac.

Vráťte sa dole do hlavnej časti a z haly s kovovými schodmi, ktorými ste šli do laboratória, prejdite na východ a dole schodmi do suterénu. Zistíte, že to niesu žiadny "démoni", ale Nightkini.

Vyjdite na chodbu, zahnite doľava a choďte do druhej chodby napravo. Tam nájdete Davidsona, vodcu Nightkinov v suteréne. Uctieva lebku brahmíny, ktorú má pri sebe položenú. Povie vám na rovinu, že jeho priatelia sú šialenci, nie rozumní, ako on a napadnú každého, koho uvidia. Vraj vravel aj ghúlom, nech sa držia preč, kým nezískajú, čo potrebujú, ale nepočúvali ho. Ponúknite pomoc. Povie vám, že našli dokument, podľa ktorého sem bolo zaslané veľké množstvo Stealth Boyov. Zatiaľ ich nenašli a zrejme sú v poslednej miestnosti, ktorú neprezreli, pretože nemôžu. Zabarikádoval sa tam ghúl, ktorý po nich páli. Zamkol ju, aby jeho druhovia nezomierali a čakal na riešenie, takže má kľúč od tej miestnosti. Vráťte sa na chodbu a choďte doprava. Odomknite dvere, za ktorými je Harland.
Pohovorte si s ním. Nechce odísť, kým nezistí, čo sa stalo s jeho priateľkou. Ak sa nechcete viac zdržovať, tak sa preplížte hore k počítaču, aby vás nevidel a vyriešte to. Ak chcete, aby všetci boli spokojní, je treba zistiť, čo sa s ňou stalo.
Choďte na koniec vstupnej chodby, od vstupu napravo, tam doľava, dole chodbou a do prvej chodby napravo a na konci vojdite do haly s „väzením“. Plížte sa, pretože Nightkini sú agresívny. Tu pozor na strážcu „väznice“, ktorý je zneviditeľnený Stealth Boyom, no vidno kde je, tak sa mu vyhnite. Na opačnej strane je trojo dverí. Za pravými je stôl rovno oproti dverám a v ňom je kľúč od väznice, ďaľší má strážca. Potom prejdite prostrednými dverami a za nimi dolu schodmi. Dole odomknite prvé dvere, naľavo odomknite druhé dvere a za nimi je v malej miestnosti naľavo mŕtvola Harlandovej priateľky. Vráťte sa za ním a oznámte mu, čo ste zistili. Už ho tu nič nedrží a tak sa vráti hore k priateľom.
Vy choďte hore, kde bol Harland a prezrite si počítač. Zistíte, že zásielka Stealth Boyov sem nedorazila a bola presmerovaná do továrne RobCo. Zájdite za Davidsonom a oznámte mu to. Uverí vám a on aj všetci jeho druhovia odíjdu

Keď sa postaráte o Nightkinov, tak sa vráťte za Jasonom a povedzte mu, že ste sa zbavili „démonov“. Je rád a môže sa vydať na Veľkú Cestu. Ide do suterénu. Choďte za ním. Choďte do miestnosti, kde bol Davidson, dverami za ňou, dolu schodmi a na koniec kanálu. Tam je hala s dvoma raketami. Jason tu na vás čaká s poslednou prosbou. Na Veľkú Cestu vyráža raketami, ale chýbajú mu dva komponenty. Viac vám o tom povie jeho technik Chris Haversam. Spýtajte sa ho na Chrisa a po všetkom, čo ste spravili, vám povie pravdu. Prišiel k nemu a neveril, že je človek, veril, že je ghúl. Chcel mu to vyhovoriť, ale keď zistil, že je veľmi schopný technik, tak ho nechal žiť v domnienke, že je ghúl a pracovať s ním na prípravách Veľkej Cesty, no s ním nemôže, pretože radiácia pri rakete a v mieste, kam smeruje, by ho zabila. V riadiacom centre si nezabudnite vziať skafander a prilbu

Oslovte Chrisa. Môžete ho presvedčiť, že je človek (rečníctvo 50) a naštve sa na Jasona, že ho zneužil. Chce sa mu pomstiť, tak ho v tom buď môžete podporiť, alebo mu to vyhovoriť a presvedčiť ho, nech skúsi nový život v Novacu. Tak, či tak, potrebuje dve súčiastky, pre spojazdnenie rakiet. Cestu von si môžete skrátiť rebríkom z kanálov a nemusíte sa vracať cez hlavnú budovu.

Potrebuje navádzacie moduly. Rovno vie, že sú na Gibsonovom šrotovisku, tak tam zájdite. Stará pani Gibsonová má modul na predaj za 500 viečok, alebo so zľavou za 250 (rečníctvo 50, alebo obchod 50). Tiež jej môžete ukradnúť kľúč a otvoriť si ním krabicu v jej dome, alebo proste krabicu vypáčiť a vziať si modul. Zaneste ho Chrisovi. Druhá vec, ktorú potrebuje, je palivo.

Ak ste si kúpili v obchode so suvenírmi v Novacu od predavača menom Cliff model rakety, ktorý je plnený rádioaktívnou tekutinou, tak môžete navrhnúť, či by sa nehodilo toto. Chris povie, že áno a že by potreboval aspoň 5 týchto modelov. Ak chcete kompletnú tekutinu, tak choďte do „Clark Field“, ktorý môžete objaviť sami, alebo vám ho spomenie v rozhovore Stará pani Gibsonová. Clark Field je východne od Novacu. Len prejdite cestou na východ, prejdite mostom, pokračujte cestou k vraku auta a odbočte na cestu doprava. Pri vstupe do komplexu narazíte na mŕtvolu. Má u seba potrebné palivo (Izotop-239 Zápalný činiteľ), antiradiačný oblek a denník (Mr. RADical's Journal), kde píše, že tu chcel otestovať svoj oblek.
Ak chcete použiť rakety z obchodu, tak choďte do obchodu so suvenírmi v soche dinosaura a spýtajte sa na rakety Cliffa Briscoea. Ďalšie má v miestnosti za pultom a je ochotný predaťkľúč za 100 zátok. S rečníctvom (30) viete, že sú bezcenné a presvedčíte ho k zľave na pár zátok. Vezmite si päť rakiet.
Či už máte rakety, alebo izotop, zaneste obe Chrisovi.

Keď oba komponenty odovzdáte Chrisovi, ten ich zapojí a oznámi to Jasonovi. Ten vám pred všetkým obom poďakuje za pomoc.

Prvá možnosť, sabotáž : Keď ste Chrisa presvedčili, že je človek a že ho Jason využil, tak sa naštval a chcel pomstu. Ak ste ho v tom podporili, tak navrhol možnosť sabotáže. Aby to zvládol, potrebuje tri kusy Sugar Bomb. Ak ich nemáte, môžete ich kúpiť v obchode so suvenírmi v Novacu. Odovzdajte ich Chrisovi, keď máte aj ostatné komponenty a on tie bomby primieša do paliva.
Ak to nenecháte na Chrisovi, môžete to spraviť sami. Keď treba spustiť odlet, tak po ďakovnej reči Jasona choďte hore do laboratórií na poschodí a tam choďte na odpaľovaciu plošinu. Napravo je navigačný počítač. Ak máte Vedu nad 55, tak môžete navigáciu nastaviť tak, aby sa obe rakety po štarte zrazili.

Druhá možnosť, spokojný let : Chrisa ste presvedčili, aby začal nový život v Novacu. Keď treba spustiť odlet, tak po ďakovnej reči Jasona choďte hore do laboratórií na poschodí a tam choďte na odpaľovaciu plošinu. Napravo je navigačný počítač. Ak máte Vedu nad 55, tak môžete vylepšiť nastavenie navigácie, aby sa dostal bližšie k cieľu.

Keď napokon z odpaľovacej plošiny spustíte štart rakiet, sledujte ich odlet a úloha je splnená. Priestor môže získať Novac.
Vráťte sa za Mannym Vargasom oznámiť mu splnenie úlohy

Chrisa teraz nájdete v Novacu, alebo ak rakety sabotoval, tak v suteréne v REPCONNe

Jedna za moje zlatko (One for my Baby)
V Novacu stráži aj Boon, bývalý strelec RNK. Cez deň sa s nikým nebaví, ale v noci má hliadku v tlame dinosaura, tak tam za ním vybehnite po deviatej hodine cez obchod so suvenírmi. Nie je veľmi priateľský, ale keďže ste v meste cudzinec, tak povie, že je ochotný vám veriť a že by ste mu mohli pomôcť. Pred časom mu Légia uniesla jeho manželku, chce vidieť, kto za to môže. Je presvedčený, že sa na jej únose podieľal niekto z mesta. Ak súhlasíte, že mu pomôžete, tak vám dá svoj baret s tým, že máte priviesť v noci, keď má službu, vinníka pred dinosaura a nasadiť si jeho baret ako znamenie a on sa už o vinníka postará.

Keď sa popýtate miestnych na jeho ženu Carlu, tak nič k prípadu sa nedozviete, len to že ju mnohí nemali radi pre jej chovanie a povýšeneckosť. Podstatný je No-Bark Noonan, cez deň býva okolo hotela, či pumpy, v noci je vo svojej chatrči za hotelom. Ten vám povie, že niečo videl. Videl nejaké postavy a nasmeruje vás do hotela. Choďte do recepčnej miestnosti, najlepšie v noci, keď tam nik nie je a za pultom vypáčte trezor. Vezmite si z neho list, ktorý usvedčuje Jeannie May Crawfordovú, píše sa v ňom, že s pomocou ďaľšieho legionára uniesla Carlu a predala ju ako otrokyňu.
Proste jej v noci povedzte, že ste špión z Cézarovej légie a potrebujete sa porozprávať pred dinosaurom. Bez váhania sa tam vydá. Choďte s ňou a keď tam zastane, nasaďte si Boonov Baret a Boon ju zastrelí. Potom choďte hore za ním. Keď sa spýta, ako ste na to prišli, poukážte na dôkaz. Úloha je splnená. Boon povie, že ide zistiť kde držia jeho manželku Carlu, tak mu povedzte že by ste rád bol jeho partnerom a budete jeho spoločníkom

Nočný útok (Night Attack)
Od ľudí v meste ste sa mohli dozvedieť, že Dusty McBride má problém, niekto mu v noci útočí na stádo Brahmín. No-Bark Noonan hovoril, že to bol niekto neviditeľný, ale potom začal tárať, že je to chupacabra, tvor s dvomi hlavami čo cucia brahmínam krv, keď mu obyvatelia povedali, že v brahmínach našli náboje, tak povedal, že je to chupacabra s automatickou puškou. Dusty má so svojou ženou Alice dom v meste. Pohovorte si s ním. Moc nezistíte, len že každú noc začujú aj s manželkou rachot a potom nájdu vždy len jedno zviera z čriedy mŕtve. Počkajte si pri stáde, ktoré je hneď pri ich dome, do polnoci. Po polnoci sa objaví neviditeľný Nightkin a napadne stádo. Tak ho  zabite. Nájdete u neho nahrávku „Krik Brahmín“, čo potvrdzuje že on ich zabíjal.
Oznámte Dustymu, že sa už o stádo báť nemusí. Za odmenu dostanete 75 zátok. Tiež dodá, že si môžete vziať veci z chladničky, má tam 9 brahminích stejkov

Masaker Rangerov (Massacre of the Rangers)
V Novacu je Ranger Andy. Je starý, takže už neslúži na staniciach, ale dohliada len na mesto. Pohovorte si s ním a spomenie, že je stále v kontakte s pár rangermi a dodá, že sa mu už istú dobu neozvali zo stanice Charlie a že si robí starosti. Máte poznámku v správach, takže sa tam môžete vydať. Je to južne popri hlavnej ceste z Novacu, už ste tam mohli byť cestou sem. Predtým tam boli aktívni dvaja Rangeri. Keď prídete, tak je vonku základňa prázdna a vnútri nájdete telá štyroch rangerov. Ak budete budovu prehľadávať, pozor na nastražené pasce. Pod stolom vo vstupnej miestnosti a na krabiciach pri tomto stole sú dve nahrávky. Jedna je nedokončené hlásenie Rangera, druhá je varovanie, alebo skôr odkaz od rangera Brooka, že videli légiu pohybovať sa smerom do Novacu. Zaneste nahrávky a správu rangerovi Andymu.
Dostanete od Andyho 200 zátok z rangerského fondu veteránov.

Poznámka 1 : Ešte než prijmete túto úlohu, môže sa stať, že stanicu obsadí skupina Légie a pozabíja osadenstvo a aj tam zostane. V okolí zvyknú prechádzať skupiny Légie, takže je možné, že sa nejaká zatúlala
Poznámka 2 : Za splnenie tejto úlohy vás naučí aj svoju špeciálnu techniku úderu „Takedown“

To staré, šťastné slnko (That Lucky Old Sun)
Stará slnečná elektráreň Helios One je severne od Novacu. Snažia sa ju spojazdniť ľudia z RNK. Keď sa priblížite ku vstupu, tak sa vám ozve poručíčka Haggertyová. Ak máte dostatočnú reputáciu u RNK, alebo ak ju presvedčíte (Rečníctvo 30, alebo Veda 45), tak vás vpustí dovnútra. Ak ju nepresvedčíte, tak si musíte vypáčiť dvere a vkradnúť sa dnu. Ak presvedčíte Haggertyovú, aby vás pustila, môžete si pohovoriť o elektrárni a pošle vás pohovoriť si s tým „idiotom v slnečných okuliaroch“.

Zájdite v elektrárni do severozápadnej časti, kde pracuje šéf Fantastic. Je to úplne neschopný pako, ktorý ostatných obalamutil a tak získal svoje miesto. Keď ho prvýkrát oslovíte, tak sa vás spýta, či ste ho prišli nahradiť. Povedzte, že áno a je zúfalý, že si nebude mať za čo kupovať drogy. Presvedčte ho, že sa môžete postarať, aby tu zostal (Rečníctvo 30) a zaplatí vám 100 viečok.
Inak sa ho spýtajte na prácu. Povie vám, že elektráreň funguje, ale kolektory nie sú správne nastavené a tak nepracuje na plný výkon. Nastavenie sa mení vo veži, kde však vojaci zapli bezpečnostný systém, ktorý zabil už dvoch ľudí a teraz tam nik nechce. Ponúknite sa, že sa postaráte o nastavenie. Dá vám kód k západnému terminálu, pretože musíte najprv nasmerovať ovládanie z dvoch terminálov do riadiacej veže. Tiež dodá, že ak zapojíte kolektory správne, máte poslať energiu do základne McCarran a do Stripu v Las Vegas, pretože tak to chce RNK.

Druhý vedec, čo pri ňom pracuje, je Ignacio Rivas. Pohovorte si aj s ním. Na začiatku rozhovoru ho môžete presvedčiť (rečníctvo 30), nech vám povie, kto naozaj je. Patrí k Nasledovníkom Apokalypsy. Od neho sa dozviete že Helios One nie je len zdroj pre elektrinu, ale aj zbraň zvaná Archimedes. Snaží sa mlžiť veci, aby na to RNK neprišlo. Verí vám, pretože on sa cez bezpečnosť nedostane a dúfa, že nezmeníte elektráreň na zbraň, čo by iste spravilo RNK, alebo Légia, keby sa dostali k ovládaniu. Keď sa ho spýtate, kam by ste mali poslať elektrinu, tak povie, že nie len pre oblasti podliehajúce RNK, ale všade, aby mali všetci podiel.
Na začiatku rozhovoru sa vás spýta, či ste za Mier. Ak poviete že ste za mier, tak vám dá heslo k východnému terminálu. Ak hneď poviete, že „robíte, čo je potrebné pre udržanie mieru“, tak sa vás už nepýta a rovno vás považuje za prívrženca mieru. Ak ste od neho heslo nedostali, môžete mu ho ukradnúť. Na posteli je tu aj kniha „D.C. Journal of Internal Medicine“.

Vyjdite z budovy na zadný dvor budovy, kde sú solárne kolektory. Tu stačí nájsť dva prístrešky s počítačmi. Prvý, západný je pri vás bližšie, stačí vojsť, len pozor na pasce. Heslo máte od Fantastica, tak ho len spustite a nastavte reštart spojenia.
Druhý prístrešok je obďaleč, za zavretou bránou. Otvorte ju a vnútri sú traja psy RNK, ktorí sú však agresívny. Môžete ich oklamať, ak máte uniformu RNK. Buď ich vylákajte von, aby napadli vojakov, ktorí ich zabijú, alebo len vbehnite, aktivujte počítač a utečte preč. Počítač môžete hacknúť, alebo máte heslo od Ignacia, alebo z budovy. Tiež nastavte reštart spojenia.

Vstúpte do veže. Hneď v prvej hale začnú strieľať tri automatické strieľne. Môžete ich zničiť, alebo vbehnite do malej miestnosti oproti, kde sa dá hacknúť počítač a môžete tam nastaviť zmenu parametrov, aby strieľne útočili aj na robotov), alebo ich deaktivovať. Potom pokračujte cez robotov. V spodnej časti vstupnej haly, v miestnosti so Sentry Botom, je zamknutý trezor, na stole okuliare a na poličke dva pulzné granáty. Prejdite vrchnou časťou do susednej miestnosti k dverám. Naľavo od nich je pri rozbitom počítači časopis „Programmer's Digest“. Za dverami prejdite chodbou. Na konci je v miestnosti napravo kovový šrot a lekárnička. Prejdite naľavo chodbou do miestnosti s kovovými schodmi, ktorými zbehnite dole, na medziposchodí je na stole časopis „Fixin' Things“.
Zdola vyjdite na chodbu. Napravo je miestnosť, v ktorej je na zemi kostra a identifikačná karta spoločnosti Poseidon. Z tejto miestnosti vedú zamknuté dvere do miestnosti s výťahom. Môžete ísť prípadne na chodbe doľava a doprava do miestnosti so štyrmi Protectronmi a lekárničkou a odtiaľto sa dostanete odomknutými dverami k výťahu, ktorým sa vyvezte do kontrolného strediska veže.
Tu musíte opraviť generátor poháňajúci hlavný počítač. Môžete ho opraviť sami, ak máte kovový šrot a schopnosť Oprava (35). Ak ho neviete opraviť sami, na poschodí je odstavený robot Python. Ak máte vedu (45), tak ho môžete aktivovať, alebo ho aktivujte identifikačnou kartou, ktorú ste mohli vziať cestou sem. Aktivujte ho a on sám v rámci údržby opraví generátor. Teraz môžete použiť hlavný počítač.

Elektráreň sa dá nastaviť tak, aby prúdila elektrina aj oblastiam RNK, aj nezávislým oblastiam. Potom vyjdite von na ochodzu veže, zbehnite o úroveň nižšie a tam aktivujte ovládací panel kolektorov medzi deviatou ráno a treťou poobede, keď je dobré slnko. Ak ste vraveli Ingaciovi, že chcete mier, tak choďte za ním. Povedzte mu, ako ste sa rozhodli a veľmi to ocení. Za odmenu dostanete knihu „Big Book of Science“, 3 stimpaky, 2 doktorské tašky a zaistí vám dobrú reputáciu u Nasledovníkov Apokalypsy
Môžete tiež nastaviť elektráreň tak, aby pritom spôsobila preťaženie, aby nik nemohol elektráreň využiť ako zbraň

Naspäť na svojom dvorku (Back in your own Backyard)
Keď sa vydáte z Novacu na východ, prejdite mostom a pokračujte stále cestou rovno na východ, je tam medzi kopcami na malé stanovisko RNK a rangerov. Ranger Milo povie, že mesto Nelson, ktoré je poniže, zabrala Légia. Držia tam troch vojakov RNK a preto jeho jednotka odmieta na mesto zaútočiť. Spýtajte sa, či nepotrebuje pomoc. Odmieta, tak ho presvedčte, že vy nepatríte k légii (Rečníctvo 25) a prijme pomoc. Chce, aby ste spolu zabili rukojemníkov, čím by stratili vojaci RNK zábrany a bez strachu o svojich zajatých druhov by mohli napadnúť mesto.

Je to na vás. Milo sa rozbehne na kopec nad mesto, odkiaľ vás bude kryť. Ak chcete splniť úlohu po jeho, tak zabite troch rukojemníkov. Stačí byť na skale pri Milovi a odtiaľ ich dostať dobrou ostreľovačkou. No samozrejme môžete aj zblízka, ako chcete. Keď ich spolu zabijete, tak sa ohlási Milo a úloha je splnená. Dostanete od neho 50 zátok, a dobrú reputáciu u RNK

Ak sa rozhodnete zachrániť troch vojakov, tak do toho. Môžete proste vbehnúť do mesta spolu s vojakmi RNK a Milom a pobiť nepriateľov. Môžete ostreľovačkou potichu a nenápadne vyradiť len pár najbližších v okolí rukojemníkov a prebehnite všetci k nim. Môžete sa k nim preplížiť. Napravo aj naľavo od trojice sú generátory, ktoré môžete vypnúť a zhasnúť tak svetlá v centre, aby sa vám ľahšie plížilo. Prípadne tiež môžete vojsť v prestrojení za legionára a keď sa nik nepozerá, oslobodiť väzňov. Keď ich zachránite, tak sa len ohláste Milovi a úloha je splnená. Dostanete od neho 50 zátok


Kamkoľvek sa zatúlam (Anywhere I Wander)
Od Novacu cestou na juhovýchod je vojak Reynolds. Povie, že čata Légie, ktorú viedol Alexus, prepadla jeho jednotku a zajali ich. Požiada vás o pomoc. Ak ste dostatočný obchodník (45), môžete ho presvedčiť, aby vám prispel na vašu záchrannú misiu a dostanete 100 viečok. Na konci cesty, neďaleko od Reynoldsa je vchod do jaskyne, ktorú strážia dvaja legionári.
V hornej časti jaskyne je dvoje zamknutých dverí, za ktorými sú uväznení dvaja vojaci. Dvere môžete vypáčiť, alebo  ukradnite kľúč Alexusovi, ktorý je v dolnej časti jaskyne. Oboch treba rozviazať.
Keď rozviažete oboch vojakov RNK, dajú sa na útek, no je tu dosť veľa členov légie, ktorí ich samozrejme napadnú a zabijú. Využite plíženie a nevidene ich zabíjajte zbraňou s tlmičom jedného po druhom. Ak im vyčistíte cestu, majú omnoho väčšiu šancu na útek z jaskyne.
Vy sa potom len vráťte za Reynoldsom a povedzte mu, že ste jeho druhov zachránili

Medicínska záhada (Medical Mystery)
V zdravotníckom stane v tábore Forlon Hope je doktor Richards, ktorému niekto kradne zásoby. Mizne mu hlavne Hydra. Zásoby skladuje tu v stane, ale nedozerá na ne stále a pri množstve zranených nemá čas sa tomu venovať sám, tak mu môžete ponúknuť pomoc.
Zlodej je vojak Stone. Cez deň postáva pri barákoch. Ak ste zručný lekár, môžete ho usvedčiť hneď. Od Richardsa viete, aké sú príznaky užívania Hydry, tak sa ho spýtajte na krádeže a spozorujte príznaky (Medicína 50). Usvedčíte ho. Prizná sa a povie, že bral drogy, aby to tu zvládol, keďže videl zomrieť priveľa priateľov.
Ak ste zručný zlodej, je tu druhá možnosť, ako ho usvedčiť. Ukradnite mu z inventára prázdnu injekciu z Hydry, čo ho usvedčí. Môžete ísť za Richardsom, alebo ho konfrontovať.
Tretia možnosť je počkať si do noci, okolo druhej v noci sa menia stráže, ako vám povedal Richards. Schovajte sa v plíživom móde v zdravotníckom stane a po druhej hodine v noci uvidíte Stonea, ako kradne zásoby. Môžete ho konfrontovať, alebo to proste oznámiť Richardsovi.

Povedzte mu, že ho neprezradíte, ak vám to vynahradí a dá vám 5 kusov Hydry zo zásob, ktoré ukradol. Potom ho nahláste doktorovi Richardsovi a získate odmenu 100 zátok a od doktora dobrú reputáciu u RNK

Návrat k odosielateľovi (Return to Sender)
Vo veliteľskom stane v tábore Forlon Hope je technická seržantka Reyesová. Má podozrenie, že niekto odpočúva ich komunikáciu s rangerskými stanicami. Vytvorila aktualizáciu kódovania, no nik z velenia ju neberie vážne natoľko, aby tým niekoho poverili, takže žiada o pomoc cudzincov. Ak súhlasíte, je treba doručiť nové kódy na rangerské stanice Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo a Foxtrot a všade dať kódy komunikačným dôstojníkom. Všetky stanice sa vám zobrazia na mape, takže sa k nim len presuňte, ak ste ich už objavili, alebo k nim pocestuje pešo, ak ešte nie. Je to len prosté „choď a podaj“.
Na stanici Alfa je to dôstojník Castillo. Na stanici Bravo je to dôstojník Tilden. Na stanici Charlie je to dôstojník Stepinac. Na stanici Delta je to dôstojníčka Schefferová. Na stanici Echo je to dôstojník Green. Na stanici Foxtrot je to dôstojníčka Lenková. Keď všetci budú mať kódy, vráťte sa za Reyesovou.

Teraz chce preveriť pár zvláštnych hlásení. Na stanici Alfa malo dôjsť k veľkým stratám. Zájdite tam, no rangerka Lineholmová povie, že to nie je pravda, že sú tam v poriadku.
Na stanici Delta sa mali objaviť Supermutantskí Legionári. Ranger Pason samozrejme povie, že Légia nemá spojenectvo s Super mutantmi.
Na stanicu Foxtrot mali zaútočiť Deathclawi, ktorých ovládajú Veľkí Cháni. Rangerka Kudlowová povie, že je to nezmysel.
Od Lineholmovej viete, že všetky správy o zraneniach a úmrtiach prechádzajú cez tábor Golf. Oznámte svoje zistenia Reyesovej. Dostanete 300 zátok. Je treba preveriť šéfa Hanlona, ktorý je v tábore Golf zodpovedný za tieto správy.

Je treba zájsť do tábora Golf. Šéf Hanlon je na balkóne hlavnej budovy. Pohovorte si s ním a obviňte priamo, že manipuluje s hláseniami. Povie vám, aby ste si pohovorili v súkromí v jeho kancelárii. Zájdite za ním dole do jeho pracovne a znova ho oslovte. Prizná sa vám. Je v tejto vojne už dlho a nevidí zmysel v tom, držať priehradu a celé toto územie, pretože to bude len vyciciavať republiku a stáť životy mužov a žien v armáde a u rangerov. Tak sa rozhodol zasiať strach a falošnými správami spôsobiť úmrtia v radoch RNK a rangerov, aby si velenie uvedomilo svoju chybu a prestalo s tým. Chce tiež potopiť generála Oliviera, ktorý neuznáva zásluhy Rangerov.

Udržíte jeho tajomstvo tak a on bude naďalej sabotovať snahu Olivera a úloha je splnená. Zájdite za Reyesovou, tak jej povedzte pravdu, že je za tým Hanlon, ale že nech si to nechá pre seba, lebo Hanlon má istý plán. Bude súhlasiť

Podpora morálky (Morale Inspiration)
Mayes vykupuje známky vojakov. Ďalší zberateľ v tábore Forlon Hope je vojak James, väčšinou sa zdržiava v barakoch. Je zodpovedný za morálku, ktorá je nízka, tak aby mužov vzpružil, vyhlásil súťaž o zozbieranie najviac uší zo zabitých legionárov. Môžete mu ich tiež nosiť spolu s vojakmi RNK. Za 30 uší vyhlási víťaza súťaže

Obnova Nádeje (Restoring Hope)
Vo veliacom stane tábora Forlon Hope je veliteľ Major Polatli. Spýtajte sa ho, či nepotrebuje s niečím pomôcť. Samozrejme, že potrebuje, lebo je na tom jeho tábor dosť zle. Najprv spomenie, že zásobovací dôstojník Mayes sa sťažuje na nedostatok zásob. Zájdite za Mayesom. Povie, že poslal pár vojakov do Helios One, aby priniesli zásoby, no nevrátili sa, máte to skontrolovať.

Choďte k Helios One a tam oslovte poručíčku Haggertyovú. Povie vám, že vojaci vzali zásoby a odišli s nimi, dajte sa od Heliosu One na východ popod priestranstvo s veternými mlynmi smerom ku kopcu, pod ktorým je z druhej strany tábor Forlon Hope. Dorazíte k miestu, kde sú tri mŕtvoly vojakov a krabice. Z jednej z nich si môžete vziať zásoby.

Potom sa vráťte za Mayesom a odovzdajte mu zásoby

Choďte opäť za Polatlim a povedzte mu, že o zásoby je postarané. Teraz by potreboval viac mužov. Presun zrejme neprichádza do úvahy, tak treba postaviť na nohy ranených. Pošle vás za doktorom Richardsom. Skočte za ním do zdravotníckeho stanu a povedzte mu, že vás poslal major. Spýta sa, či máte nejaké zdravotnícke skúsenosti, ak máte (Medicína 20), tak vás poprosí, aby ste prezreli jeho pacientov. Ak si s nimi neviete rady, proste ho znova oslovte a povedzte, že to nejde.
Ak chcete pomôcť, dajte sa do liečenia. Počas plnenia tejto časti úlohy môžete využiť veci z ošetrovne, takže si môžete vziať, čo je potreba pre liečenie. Na ošetrovni sú všetky potrebné veci.
Prvý ranený ma sečné rany od mačety. Dá sa vyliečiť schopnosťami (Medicína 30), alebo nástrojmi : Whisky, Med-X a chirurgické trubičky.
Druhý ranený má poranenú nohu. Dá sa vyliečiť schopnosťami (Medicína 50), alebo nástrojmi : Med-X, pílku na kosti a lekárske popruhy.
Tretí ranený má úraz z výbuchu. Dá sa vyliečiť schopnosťami (Medicína 75), alebo nástrojmi : Med-X, pinzetu a Super stimpak.
Keď je to hotové, ozve sa Richards.

Teraz sa treba pripraviť na útok na Nelson. Keď budete aj vy pripravený, tak povedzte Polatlimu, že ste pripravený a povie vám, aby ste sa stretli pod Nelsonom so seržantom Cooperom.
Cooperovi povedzte, či majú zaútočiť z východu, alebo zo severu. Môžete to nechať na vojakoch, prípadne im pomôcť počas boja, likvidáciou legionárov v plíživom móde zbraňou s tlmičom. Keď obsadia mesto, zostanú tam a vybudujú tam tábor. Veliteľ légie v Nelsone je Mŕtve More, ktorý je s dvoma legionármi v barakoch. Vbehnite tam a oni vás aj s legionármi napadnú. Vybehnite von a vaši ich dorazia. Nezabudnite veliteľovi vziať Liberator, jeho unikátnu mačetu

Potom s vojakmi treba ohlásiť splnenie úlohy Polatlimu

Ich Znamenia (Their Marks)

S veliteľom tábora pri Cottonwood Cove, ktorým je Aurelius of Phoenix sa dá dohodnúť, že mu budete predávať známky zo vojakov RNK. Za každú dá 10 zátok, alebo ho môžete presvedčiť na platbu v naturáliách (Obchod 35) a potom bude jeho zástupca Decanus Severus platiť za známky muníciu, alebo jedlo.

Pohovorte si s Decanusom Severusom, zástupcom veliteľa. Posťažuje sa na míny, ktoré nastražujú hliadky RNK. Ak sa vyznáte vo výbušninách (50), môžete mu ukázať, ako míny deaktivovať