Hardcore mód vlastne nemení nič s obtiažnosťou, iba zreálni hru. Pre pravích RPG-čkarov ako mňa je to povinnosť
Čo hardcore mód mení :
Prvá zásadná zmena je dehydratačný systém - teraz nie len ostatný, ale aj vy musíte piť. V Pip-Boyi v sekcii Statistics (štatistiky) je dehydratačný meter (H2O). Aby ste predišli dehydratácii, stačí pri sebe mať trochu vody, stačí 5 fliaš a ak sa vydávate na dlhú výpravu o ktorej ste si neni istý či počas nej nájdete vodu, zoberte si viac, napríklad 15.
Druhá vec je hlad, to isté čo voda - nie len ostatný ale už aj vy musíte občas aspoň do troch dní volačo zahryznúť. Tiež sa pri sebe oplatí mať jedlo, tu je problém menší pretože jedlo nájdete všade, dokonca sa dá pri ohni uvariť a tým zväčšiť jeho účinnosť, alebo z nazbieraných rastlín sa dá vyrobiť jedlo alebo dokonca aj liek - a verte mi že rastlinné lieky liečia viac ako stimpaky a tie protiradiačné odbúrávajú z tela viac radiácii než Rad-X či RadAway. Mieru hladu si tiež nájdete v Pip-Boyi v sekcii Statistics (štatistiky) - Pip-Boy vlastne slúži metrom kedy by priemerný človek mal piť, spať a jesť a keď sa užívateľ napije, vyspí či naje tak sa meter obnoví
Ďaľšia vec je, že stimpaky liečia pomalšie a RadAwaye odstraňujú z tela radiáciu tiež pomalšie, preto je dobré pár sekúnd pred tým ako sa pustíte do boja pichnúť si stimpak alebo dať si RadAway ak idete do radiáciou zamorených oblastí
Potom zranené končatiny neliečia stimpaky, ale jedine doktorské vaky či samotný lekári
Už ďalšie drobnosti ako napríklad že munícia niečo aj váži a v hre je potreba občas spať je priam základom